Ui designer
KadasterUtrecht

Het Kadaster Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Kadaster (BRK): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. De afdeling Klantinteractie Online houdt zich bezig met het (door)ontwikkelen en onderhouden van de frontends bij het Kadaster. Dit doe je samen met collega UX professionals, contentspecialisten, webanalisten en adviseurs. Bij alles wat wij doen, stellen we de klant centraal en zoeken we naar de beste online klantervaring. Team UX werkt voornamelijk in een multidisciplinair Gebruikerslab: het Gebruikerslab onderzoekt, ontwerpt en test ideeën en prototypes die het Kadaster wil ontwikkelen. Hierbij zoekt het Gebruikerslab de ideale match tussen gebruikerswensen en de wensen en mogelijkheden vanuit het Kadaster. Naast UX bestaat de vaste kern uit marketing en frontend ontwikkelaars, aangevuld met collega’s uit de organisatie die betrokken zijn bij de trajecten die we doorlopen. Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld Wil je werken aan websites en applicaties waar duizenden mensen per dag mee werken? En ben jij degene die de gebruikers een zo prettig mogelijke gebruikerservaring kan geven? Dan zit je als UI designer bij het Kadaster goed. Binnen het UX-team is er op inhuurbasis ruimte voor een UI designer op een groot en complex project: we zijn bezig om een grote interne applicatie te vernieuwen die het hele ruilverkavelingsproces ondersteunt. Team UX staat aan de lat om de applicatie makkelijker in gebruik te maken en daardoor de leercurve en foutmarges in het hele verkavelingsproces zo klein mogelijk te maken. Dit doe je samen met UX researchers, inhoudelijke en juridische experts, en natuurlijk de collega’s de de applicatie gebruiken.  In dit krachtenveld ben jij betrokken bij het uitwerken van prototypes en concepten naar bruikbare UI designs voor het IT team dat de frontend bouwt. Dit doe je binnen de kaders van het Kadaster design systeem. Opdrachtomschrijving Je vertaalt concepten en wireframes naar UI design en zorgt voor overdracht naar de IT-teams. Je wordt er helemaal blij van om de puntjes op de i te zetten en duikt graag in de details. We zoeken een UI designer die het leuk vindt om in een team in opbouw te werken. Deels zijn er bestaande kaders en is er een design system, maar soms verricht je pionierswerk en worden je designs juist toegevoegd aan het design system. Je brengt je kennis over UI design en design systems mee en verzorgt UI design volgens de specs die onze IT afdelingen nodig hebben. Je wordt blij van een goed opgeleverd design dat een frontend developer kan gaan bouwen zonder problemen. Belangrijkste technieken, methoden en tools Figma; Figjam; Jira. Verantwoordelijkheden De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn: Het bouwklaar maken van prototypes en concepten voor de IT teams; Bijdragen aan het Kadaster design systeem; Meewerken binnen het project als UI designer. De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2024 tot en met 28 februari 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met eenmaal zes maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Voor UX zijn dit de dinsdag en de vrijdag. Voor deze positie is de dinsdag ter bespreking. Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren. De Eisen Minimaal 3 jaar ervaring met UX/UI Design (obv portfolio en cv). U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet. Graag de link naar uw portfolio toevoegen. Minimaal HBO werk- en denkniveau. Weten hoe designs te laten voldoen aan de toegankelijkheidswetgeving voor de (semi) overheid: WCAG 2.1 AA, en weten hoe je je designs hieraan moet laten voldoen. Bij voorkeur inclusief aantoonbare ervaring in je portfolio. Aantoonbare ervaring met werken in Figma. Kennis van design systems en hoe je als UI designer daaraan kunt bijdragen (generiek ontwerpen). Ervaring met Jira en Figjam (of vergelijkbare tooling. Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Zelfstandig kunnen werken aan opdrachten en projecten, binnen een centrale planning en deadlines. • Kunnen doorgronden van complexe processen en de juiste vragen te stellen aan de inhoudelijke stakeholders om tot een duidelijk beeld te komen van het werk dat gedaan moet worden. • In staat zijn om designs bouwklaar aan te leveren voor IT teams (inclusief reponsive of mobile design en volgens onze Definitions of Done). • Een behoorlijke dosis overtuigingskracht en geduld met collega’s voor wie UX nog een onbekend begrip is. • Kunnen werken binnen Agile projecten. • Communicatief vaardig. • Goed kunnen samenwerken. De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2024 tot en met 28 februari 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met eenmaal zes maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Voor UX zijn dit de dinsdag en de vrijdag. Voor deze positie is de dinsdag ter bespreking. Een opleiding CMD of Interaction Design of vergelijkbaar is een pré. Voldoende kennis van (het deelnemen aan/begeleiden van) UX trajecten, in de vorm van training, opleiding of aantoonbare ervaring, met UI als specialisatie. De Wensen U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score. U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.

Bekijk de hele omschrijving en ontdek wat deze opdracht echt inhoudt.

Wanneer je ingelogd bent zie je hier de volledige tekst van de opdracht. Nu hebben we deze tekst hier geplaatst om het design er mooi uit te laten zien. En eigenlijk zou deze tekst ook helemaal niet zichtbaar moeten zijn als je niet aan de html of css had gezeten ;)

Nova (Funle AI)
Met de Funle AI CV Assistent weet je binnen een paar seconden of jouw CV bij deze opdracht past en geven we je tips over onderdelen die verbeterd kunnen worden.

Wanneer je ingelogd bent zie je hier de volledige tekst van de opdracht. Nu hebben we deze tekst hier geplaatst om het design er mooi uit te laten zien. En eigenlijk zou deze tekst ook helemaal niet zichtbaar moeten zijn als je niet aan de html of css had gezeten ;)


Aanbieders
Login om alle aanbieders te kunnen bekijken!
  • Aanbieder 0
    Direct
    Meer info
  • Aanbieder 1
    Direct
    Meer info
  • Aanbieder 2
    Direct
    Meer info

Meld je gratis aan

Meld je aan en krijg toegang tot de grootste verzameling freelance IT-opdrachten in Nederland. Met Funle zit je geen dag zonder opdracht!