Technisch projectleider Digitaal samenwerken
Eisen: - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider / advies op het gebied van informatiesystemen. - Per maandag 2 juni 2025 beschikbaar voor 8–16 uur per week voor de duur van de opdracht, inclusief verlengingen. Wensen: - Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als Technisch projectleider implementatie Microsoft 365 bij een 50.000+ gemeente. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met technisch inrichten van een Sharepoint / teams en One Drive omgeving inclusief randvoorwaarden voor een bij een 50.000+ gemeente. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met het migreren van netwerkschijven naar de MS365 Cloud (zoals Onedrive, ms teams en sharepoint) rekening houdend met het informatiebeheer-beleid en samenwerkingsverbanden. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke dienstverleningsprocessen. Omschrijving: Als technisch projectleider ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van de voorbereiding en inrichting van systemen voor digitaal samenwerken binnen de gemeente Hardenberg. Je zorgt ervoor dat medewerkers optimaal gebruik kunnen maken van Microsoft365 en faciliteert de transformatie naar een moderne, veilige werkplek. Dit houdt in dat je de technische inrichting van Microsoft 365 moet uitvoeren, zodat deze voldoet aan wet- en regelgeving en geschikt is voor digitaal samenwerken. Je werkt aan de inrichting van een standaard structuur met teams-sjablonen en SharePoint, waarbij je ervoor zorgt dat de benodigde metadata aanwezig is. Je bent ook verantwoordelijk voor de migratie van data, waarbij je dit op een efficiënte en effectieve manier faciliteert. Daarnaast schrijf je een plan voor de beheerfase na het project en zorg je voor de daadwerkelijke overdracht aan de beheerorganisatie. Het is belangrijk dat je goed samenwerkt met het cluster Digitaal Informatiebeheer voor de inhoudelijke input. Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectleider in informatiesystemen en bij voorkeur ook met gemeentelijke processen. De gemeente hecht veel waarde aan een goede samenwerking en een praktische aanpak. Je zult werken in een hybride omgeving, waarbij de exacte werkdagen in overleg worden vastgesteld. De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 28 mei 2025, en kandidaten ontvangen uiterlijk op 27 mei 2025 bericht over hun uitnodiging.