Teamleider ICT Operations
Eisen: - Hbo werk- en denkniveau - Aantoonbare ervaring als teamleider in een ICT Operations omgeving - Ervaring met het aansturen van diverse ICT-vakgroepen (applicatiebeheer, systeembeheer, telematica, netwerkbeheer) - Sterke leiderschaps- en coachingsvaardigheden - Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden - Resultaatgericht, proactief, stressbestendig en klantgericht - Ervaring met contract & SLA management - Ervaring met calamiteiten management - Ervaring met het structureren/ professionaliseren van een team - Je snapt de complexiteit en urgentie die het werken in een ziekenhuis met zich meeneemt. Omschrijving: Als Teamleider ICT Operations ben je verantwoordelijk voor het aansturen, coachen en verder ontwikkelen van de teams technisch applicatiebeheer, systeembeheer, telematica en netwerkbeheer. Je zorgt voor een optimale en ongestoorde dagelijkse ICT-dienstverlening, essentieel voor de primaire processen binnen onze organisatie. Je bent een ervaren en resultaatgerichte leider die in staat is om teams te motiveren, samenwerking te bevorderen en de algehele professionaliteit te verhogen. Je bent verantwoordelijk voor het leidinggeven en coachen van de teamleden van de verschillende vakgroepen. Dit houdt in dat je een positieve en stimulerende werkomgeving bevordert en meedenkt over de deskundigheidsbevordering van teamleden. Daarnaast ben je betrokken bij operationeel en tactisch management, waarbij je zorgt voor een soepele dagelijkse ICT-dienstverlening en coördineert taken en prioriteiten binnen de teams. Je ondersteunt de regisseurs bij het aansturen van leveranciers en bewaakt de prestaties van het team aan de hand van KPI's. Communicatie is ook een belangrijk aspect van deze rol; je fungeert als bruggenbouwer tussen de ICT Operations teams en andere vakgroepen en zorgt voor heldere communicatie via dagstarts en afdelingsoverleggen. Procesoptimalisatie is een ander belangrijk onderdeel van je verantwoordelijkheden, waarbij je knelpunten identificeert en verbetervoorstellen aandraagt. In uitdagende situaties, zoals calamiteiten, behoud je het overzicht en communiceer je proactief met de organisatie. Kortom, je speelt een cruciale rol in het waarborgen van de kwaliteit en continuïteit van de ICT-dienstverlening binnen de zorginstelling.