Servicemanager
Eisen: - Kandidaat beschikt over minimaal HBO/WO-werk en denkniveau - Kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met het inrichten van, beschrijven van en sturen op servicemanagementprocessen in een projectorganisatie (bij voorkeur binnen de Rijksoverheid) - Kandidaat heeft aantoonbare ervaring Agile/Scrum methodes en/of binnen een Scrum/DevOps team Wensen: - Mate waarin de kandidaat beschikt over certificering(en) passend bij de functie, zoals ITIL, BiSL, e.d - Mate waarin de kandidaat beschikt over hands-on ervaring met incidentprocessen, changeprocessen, releaseprocessen - Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring bij het inrichten en verbeteren van servicemanagementprocessen - Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring met het werken in een software ontwikkelomgeving. - Mate waarin de kandidaat bekend is met moderne service technologieën en methodieken (SaaS, containerisatie, defense in depth, rest, CMDB als Ansible, etc.) - Mate van ervaring met het migreren van applicaties in de rol van service- of projectmanager Omschrijving: Als ervaren ICT Servicemanager vervul je een brugfunctie tussen het ontwikkelteam, het beheerteam en de verschillende IT dienstverleners. Je bent het primaire aanspreekpunt voor de verschillende beheerprocessen op tactisch en strategisch niveau. Dit betekent dat je nauw in contact staat met alle partijen die betrokken zijn bij de service, waaronder teamleden, klanten en leveranciers. Je draagt zorg voor borging en continue verbetering van de kwaliteit van de geleverde ICT-diensten. Binnen het team signaleer je welke processen nodig zijn en zorg je voor het inrichten, uitschrijven en uitvoeren van deze processen. Je bent in staat servicemanagementprocessen aan te sturen, zoals incident-, change- en release- en contractmanagement. Daarnaast stuur je de helpdesk aan en ben je betrokken bij compliance processen. Je vertaalt de behoefte van het team naar concrete vragen voor de leveranciers en begeleidt de inkoop namens het team. De toekomst van de Corona gerelateerde applicaties is onzeker, en je zult een grote rol spelen bij de besluitvorming en uitvoering van de eventuele migratie of uitfasering. Je legt afspraken vast met interne en externe partners en borgt het dienstenniveau in alle afspraken. Je inventariseert en werkt nieuwe behoeftes vanuit de teams richting leveranciers uit. Je beschrijft en houdt het dienstverleningsniveau actueel voor alle leveranciers en klanten. Je stuurt op die dienstverleningsniveaus door controle op navolging, opstellen van rapportages en opvolging van vervolgacties. Je begeleidt de teams in het migratieproces en vertaalt dit naar de consequenties voor leveranciers en contracten. Periodiek en incidenteel voer je operationeel en tactisch overleg met leveranciers en partners.