Servicelevel manager
Eisen: - Minimaal 3 jaar ervaring in het contracteren van dienstverlening en het onderhouden van gemaakte afspraken bij meerdere leveranciers, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. - Minimaal 3 jaar ervaring als service(level)manager, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. - Minimaal 3 jaar ervaring met het opzetten en beheer van kostprijzen en kostprijsmodellen, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. - Minimaal 5 jaar ervaring in een IV/IT-omgeving, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. - Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een IV-regieorganisatie. - Minimaal 1 jaar ervaring binnen het domein van de overheid. Wensen: - Thuis bij de kernwaarden van Justis: betrokken, nieuwsgierig en betrouwbaar. - Organisatiesensitief en omgevingsbewust. - Overtuigingskracht en resultaatgericht. - Adequaat netwerk binnen en buiten de overheid. - Goed kunnen plannen en organiseren en creatief bij het bereiken van doelen. - Kennis van costpricing en het opbouwen van kostprijmodellen. - Kennis van de ARBIT en hoe deze toe te passen. - Ervaring met het contracteren van zowel beheer als ontwikkeling. - Assertief en een echte teamspeler. - Goed kunnen werken met verantwoordelijkheid waarin taken niet altijd specifiek en vooraf helder zijn. - Goed schriftelijk kunnen uiten bij het maken van adviezen. - Kennis van SIAM en het besturen van een leveranciersketen vanuit deze methode. Omschrijving: De afdeling Informatievoorziening (IV) speelt een cruciale rol in de ontwikkelingen binnen Justis. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het beheren en veranderen van systemen en processen, met als doel continuïteit en innovatie te waarborgen. Als servicelevelmanager ben jij de essentiële schakel tussen de gebruikersorganisatie en de IT-organisatie. Je hebt de verantwoordelijkheid voor het aansturen van de performance van IT-leveranciers, gebaseerd op de behoeften van de business. Dit omvat het opstellen van contracten en financiële afspraken, het bewaken van de kwaliteit van de dienstverlening en het zorgen voor de borging van IV-diensten binnen bestaande processen. Je werkt nauw samen met de business en andere IV-collega’s, houdt hen op de hoogte van de status van de IV-dienstverlening en vertaalt hun behoeften naar passende IV/IT-diensten. Je definieert samen met de business de IV-behoefte en adviseert over marktstandaarden. Daarnaast coördineer je multidisciplinaire teams tijdens onderhandelingen met leveranciers en selecteer je de gewenste contractvormen in samenwerking met de inkoopafdeling. Je adviseert het management over kwaliteitsnormen en de financiële consequenties van overeenkomsten. Het is jouw taak om leveranciers aan te sturen op gemaakte afspraken en de uitnutting van financiële budgetten te bewaken. Je informeert de business en het management actief over de status van de IV-dienstverlening en houdt hen betrokken bij verbetertrajecten. Je volgt beleidslijnen en wet- en regelgeving die relevant zijn voor IV. Deze rol vereist een sterke focus op samenwerking, organisatiesensitiviteit en het vermogen om effectief te communiceren met verschillende stakeholders.