RTE/AGILE COACH 2025-GV-10631B
Eisen: - Je beschikt over HBO werk-en denkniveau blijkend uit een diploma en/of ervaring; (7 jaar) - Je bent een ‘Agile leader’ en in staat om ‘dienend’ leiding te geven; (7 jaar) - Je hebt kennis van en ervaring met coaching van medewerkers; (7 jaar) - Leading SAFe met bij voorkeur SPC - Ruime ervaring binnen de contact van een Solution Train - Ruime ervaring als Coach binnen SAFe contact binnen een Agile Release Train Wensen: - We werken in een scaled agile omgeving met SAFe en we willen in onze voortbrenging doorgroeien naar het volgende niveau (next level). - Natuurlijk talent om samen te werken. Omschrijving: Je komt te werken bij de afdeling IV Interactie Online van de Belastingdienst. Deze afdeling ontwikkelt en beheert informatiesystemen voor digitale communicatie tussen de Belastingdienst en de samenleving. Je zult werken in de Solution Train Klant Interactie Voorzieningen (KIV), die bestaat uit meer dan 30 scrumteams verdeeld over 5 Agile Release Trains (ART's). De focus ligt op het ondersteunen van burgers, ondernemers en intermediairs in hun online klantreis. Je creëert een omgeving die uitnodigt tot continue verbetering van teamprestaties en productkwaliteit. Je faciliteert Agile scrumteams in hun zelforganiserend vermogen en coacht management en teams in het adopteren van de Lean en Agile mindset. Je stelt samen met collega-RTE's het ritme van de trein vast en bewaakt deze. Daarnaast optimaliseer je de flow van business waarde door gebruik te maken van diverse tools. Je stimuleert samenwerking met verschillende stakeholders en werkt nauw samen met Product Management. Je draagt bij aan de besluitvorming en prioritering op economische waarde. Je stimuleert groei naar DevOps en continue integratie. Deze rol vereist een ervaren RTE die in staat is om Lean-Agile leiderschap uit te dragen en bij te dragen aan het continu verbeterproces van de afdeling. Je zult ook verantwoordelijk zijn voor het leveren van ICT voor het callcenter en het voorbereiden van een aanbesteding voor een nieuwe callcenter-oplossing.