Projectleider
Door de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering). Eisen: - Minimaal een HBO diploma, master of information management, bedrijfskunde, informatica of vergelijkbare opleiding - Minimaal 10 jaar ervaring op het gebied van projectmanagement - Ervaring met verandermanagement, zoals de inbedding van nieuwe systemen, processen en werkwijzen - Ervaring met minimaal 5 projecten waarbij je projectteams hebt aangestuurd op o.a. voortgang, tijd, kwaliteit en geld - Werkervaring binnen een G4 gemeente - Ervaring met de implementatie van suites. Omschrijving: Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de oplevering van twee strategische projecten binnen Juridische Zaken en Concern Control die beiden binnen het domein Bedrijfsvoering en Bestuur vallen. De afdeling Juridische Zaken is verantwoordelijk voor het tijdig en juist afhandelen van bezwaar- en beroepschriften, en het behandelen van verzoeken op grond van de Wet open overheid. Voor deze processen maakt de afdeling gebruik van een zaaksysteem dat momenteel vervangen wordt. Je zult de huidige voorziening optimaliseren met een betere inrichting waarin de ambities gerealiseerd kunnen worden. Concern Control speelt een centrale rol in de ondersteuning van besluitvorming en sturing binnen de gemeentelijke organisatie. Deze afdeling adviseert en controleert op het gebied van financiën, risico’s en prestaties. Je draagt bij aan de verdere professionalisering van sturingsinformatie door de realisatie van een managementdashboard voor Bedrijfsvoering data, met in eerste instantie HR en financiële data. In 2024 zijn de eerste stappen gezet voor de inrichting van dit dashboard. In 2025 willen we het dashboard verrijken en overdragen naar beheer. Als projectleider stel je de roadmap op en implementeer je deze. Je stelt een gedegen projectplan op met een duidelijke scope, planning, inrichting en benodigde middelen. Je richt een projectorganisatie in die de juiste expertise inzet op het gebied van juridische processen, ICT, en managementinformatie. Je zorgt voor een adequate aansturing en bezetting van het projectteam, waarbij je rekening houdt met verschillende fasen en disciplines gedurende de projectlooptijd. In de afrondende fase draag je zorg voor het inrichten van het beheer van de betreffende systemen.