Projectleider Digitalisering Sociaal Domein
Eisen: - Minimaal een afgeronde HBO opleiding in een relevant vakgebied (bijvoorbeeld bestuurskunde, informatiemanagement of sociale wetenschappen) - Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider binnen het sociaal domein, specifiek met aanbestedingen en de implementatie van IT-systemen en analyseren van processen Sociaal Domein - Uitgebreide kennis van digitalisering en op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en technische en functionele mogelijkheden - In staat om complexe informatie helder over te brengen aan verschillende doelgroepen - Begrip van de dynamiek binnen een gemeentelijke organisatie en goed kunnen bewegen in een politiek-bestuurlijke omgeving - Ervaren projectmanager met sterke organisatorische vaardigheden, en in staat projecten op tijd en binnen budget af te ronden. Wensen: - Ervaring met ontwikkelen en implementeren van een dienstverleningsstrategie voor het sociaal domein bij een gemeente - Ervaring met de aanbesteding en implementatie applicatie(s) voor het sociaal domein bij een gemeente Omschrijving: Als projectleider Sociaal Domein geef je leiding aan zowel organisatorische als technologische transformaties binnen het sociaal domein. Jouw opdracht heeft een breed karakter waarbij je door middel van het implementeren van praktische oplossingen bijdraagt aan efficiënte processen en een verbetering van de dienstverlening. Het doel is om de dienstverlening voor onze inwoners te verbeteren, interne processen efficiënter te maken en te zorgen voor betere samenwerking tussen de sociale teams, de gemeente en haar inwoners. Je zult verantwoordelijk zijn voor de voorbereiding van de aanbesteding, waarbij je de coördinatie op je neemt voor de aanbesteding van een nieuwe applicatie of applicaties. Dit moet de samenwerking en communicatie tussen sociale teams, de gemeente en inwoners verbeteren. Je zorgt ervoor dat de eisen en wensen van alle betrokken partijen worden vertaald naar een duidelijke aanbesteding. Bij de uitvoering van de aanbesteding leid je het proces en houd je rekening met zowel de technische als de menselijke kant van de transitie. Na de selectie van het nieuwe systeem ben jij verantwoordelijk voor de implementatie ervan. Je zorgt ervoor dat alle teams goed worden meegenomen in de verandering en ondersteunt hen in het adoptieproces. Hierbij heb je oog voor de impact van de veranderingen op de dagelijkse werkprocessen en begeleid je de medewerkers hierin. Jouw verantwoordelijkheden omvatten ook het bewaken van projectdoelstellingen, budgetten en planningen en ervoor zorgen dat beslissingen gebaseerd zijn op feiten en strategische inzichten. Je levert een bijdrage aan de organisatiebrede transitie naar datagedreven werken vanuit het Sociaal domein.