OPERATIONEEL BUSINESS OWNER
Eisen: - WO werk/denkniveau in de richting van Communicatie, Beleid of Bestuur (5 jaar) - Aantoonbare ervaring als business owner, epic owner, product manager of projectmanager bij (een uitvoeringsorganisatie binnen) de overheid (5 jaar) - Kennis en ervaring met de inzet van interactie en communicatie als instrumenten in de dienstverlening (5 jaar) - Kennis en ervaring met ICT- en verandertrajecten binnen overheid. Gewend om in complexe (bestuurlijke) omgeving te werken, waarin je afhankelijk bent van veel partijen om je doelen te bereiken (5 jaar) Wensen: - Ervaring in/affiniteit met complexe bestuurlijke processen - Kennis over en aantoonbare ervaring met interactieprocessen en dienstverlening binnen (uitvoeringsorganisaties binnen) de overheid - Kennis van het primaire proces, relevante stakeholders, samenwerkingsverbanden en systemen binnen Dienst Toeslagen (pré) - Kennis van en ervaring met SAFe Agile - Ervaring als business owner, product management of project management - Inzicht in organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke samenhangen in bredere context dan eigen werkterrein - Vaardigheid in het signaleren en analyseren van risico’s, ontwikkelingen en problemen en te sturen en adviseren op het nemen van mitigerende maatregelen - Kan functioneren in een omgeving met tegengestelde belangen - Opereren in politiek/bestuurlijke omgeving die sterk aan verandering onderhevig is; in staat deze te overzien, te analyseren en management/bestuurders hierover te adviseren - Ervaring met denken en handelen in een politiek gestuurde uitvoeringsorganisatie met grote politieke en maatschappelijke afbreukrisico’s - Zowel mondeling als schriftelijk communicatief zeer sterk; tevens in netwerken Omschrijving: Als operationeel businessowner speel je een cruciale rol in de vernieuwing en verbetering van de digitale dienstverlening binnen Toeslagen. Je richt je op het optimaliseren van digitale voorzieningen, zodat burgers hun toeslagenzaken eenvoudig kunnen regelen. In een complexe context van veranderende wet- en regelgeving en ICT-techniek zorg je ervoor dat de digitale dienstverlening voor toeslaggerechtigden optimaal blijft. Je bent verantwoordelijk voor het behartigen van het burgerbelang bij de ontwikkeling van nieuwe voorzieningen. Dit omvat het beschrijven en prioriteren van functionaliteiten en het afstemmen met verschillende functionarissen en afdelingen. Je werkt samen met productowners, businessarchitecten en ontwerpers om een goed product of dienst neer te zetten. Daarnaast stuur je op de verbetering van digitale dienstverleningskanalen zoals Mijn Toeslagen en de app Kinderopvangtoeslag. Je begeleidt bouwteams en informeert stakeholders over aanpassingen en wijzigingen. Je speelt een belangrijke rol in de interactie met miljoenen mensen die afhankelijk zijn van toeslagen. De afdeling Interactie & Dienstverlening richt zich op het verbeteren van de dienstverlening vanuit het burgerperspectief. Je hebt ervaring met ICT- en verandertrajecten binnen de overheid en bent gewend om in een complexe bestuurlijke omgeving te werken. Je hebt kennis van interactieprocessen en dienstverlening binnen uitvoeringsorganisaties. In deze rol is het belangrijk om risico's te signaleren en te adviseren over mitigerende maatregelen. Je moet kunnen functioneren in een omgeving met tegengestelde belangen en in staat zijn om management en bestuurders te adviseren over veranderingen.
Aanbieden
Wanneer je ingelogd bent zie je hier de volledige tekst van de opdracht. Nu hebben we deze tekst hier geplaatst om het design er mooi uit te laten zien. En eigenlijk zou deze tekst ook helemaal niet zichtbaar moeten zijn als je niet aan de html of css had gezeten ;)