MSTeams en MS SharePoint specialist

Dutch native or near native Binnen het GVB en RIB Projectbureau wordt momenteel overgestapt naar MS 365, en er wordt ook een verschuiving gemaakt van het gebruik van netwerkschijven naar het gebruik van Microsoft (MS) Teams en MS SharePoint. Gedurende de migratie naar de MS 365 omgeving wordt MS Teams en MS SharePoint geïmplementeerd en in beheer genomen. Gebruikers zullen met deze nieuwe werkwijze gaan werken. Van jou wordt verwacht dat je deelneemt aan het migratieproject, waarbij jouw focus zal liggen op de inrichting en het opzetten van het reguliere beheer van MS Teams. Je zult gebruikersgroepen ondersteunen in workshops om de nieuwe werkwijze eigen te maken. De migratie naar MS Teams wordt ondersteund door een adoptie consultant die een optimale overgang naar nieuwe digitale veranderingen en toepassingen begeleid. Van deze rol worden de volgende taken verwacht: Vastleggen van procedures en processen (installatie, beheer, gebruikers). Projectteam en teams begeleiden naar nieuwe manier van werken.  Workshops en presentaties.  Het aanmaken en configureren van samenwerkingsomgeving volgens richtlijnen voor projectteams.  Het aanmaken van SharePoint-sites volgens de vastgestelde richtlijnen en standaarden.  Het configureren en beheren van SharePoint-machtigingen.  Plan van aanpak opstellen samen met projectteams en implementatie (pro actief) coördineren en implementeren.  Leveren van ‘after care’.  Het uitvoeren van reguliere beheer van de huidige en vernieuwde digitale werkomgeving. Dit omvat monitoring, probleemoplossing en beleidsmatig inregelen van processen en hulpmiddelen om controle te behouden op gecreëerde samenwerkingsomgeving en onderliggende documenten. In gesprek zijn met relevante stakeholders waar onder: gebruikers, ambassadeurs, projectteam, management. Zorgdragen voor het inzetten relevantie communicatiemiddelen. Beoordelen van de juiste toepassing van “tone of voice”, design en branding. Training/ kennisoverdracht naar gebruikers. Evalueren van de bestaande oplossing en bijbehorende procedures en op grond hiervan verbeteringen doorvoeren. Bijhouden van relevante ontwikkelingen bij en kennisdeling met opdrachtgever en/of relevante stakeholders. 8 maanden - 36 uur per week - 1 fte Functie-eisen Een afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau in de richting van ICT of Bedrijfskundige Informatica; Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met SharePoint en MS365 implementaties; Microsoft certificeringen op het gebied van SharePoint en Microsoft 365, zoals bijvoorbeeld MS-700 behaald in de afgelopen 10 jaar; Ervaring met (grootschalige) migratieprojecten. Ervaring op het gebied van documentmanagement in projecten. Bedrijfsprofiel GVB, iedereen in en rond Amsterdam kent ons. Met de tram, bus, metro en de veerpont, inclusief het onderhoud, verzorgt GVB in en rond de stad Amsterdam dagelijks het vervoer voor honderdduizenden reizigers. 24 uur per dag en 365 dagen per jaar. Een dynamische organisatie die als dienstverlener een verbindende factor is in de multiculturele, Amsterdamse samenleving met een grote diversiteit aan reizigers en medewerkers. In de missie, visie en strategie van GVB staat de reiziger centraal en streven wij ernaar een gastvrije gids te zijn, een operationeel excellente vervoerder en expert en partner voor de stad Amsterdam.

Aanbieden
Deze opdracht is gesloten.

Wanneer je ingelogd bent zie je hier de volledige tekst van de opdracht. Nu hebben we deze tekst hier geplaatst om het design er mooi uit te laten zien. En eigenlijk zou deze tekst ook helemaal niet zichtbaar moeten zijn als je niet aan de html of css had gezeten ;)

Meld je aan

Meld je aan, word een Superhero en bied jezelf aan op de leukste opdrachten! Met een account heb je toegang tot de grootste verzameling IT-opdrachten in Nederland.