Medewerker Servicedesk B
Door de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering). Eisen: - Indien MBO 4 afgerond + 0,5 jaar werkervaring (stages niet meegerekend) - Indien MBO 3 afgerond + 1 jaar werkervaring (stages niet meegerekend) - Afgeronde IT-opleiding op tenminste MBO-3 of MBO-4 niveau (zie toelichting bij Ervaring) - Kennis van ITIL V3 of 4 Wensen: - Ervaring met Topdesk - Ervaring met MacOS besturingssysteem - Ervaring op een ICT-servicedesk - 40 uur per week beschikbaar - Maximale reistijd naar standplaats 1 uur enkele reis Omschrijving: Als Servicedesk Medewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor eindgebruikers en bied je ondersteuning bij hun ICT-vragen. Je registreert binnenkomende meldingen in de servicemanagement tool TOPdesk en probeert deze waar mogelijk direct op te lossen. Indien een melding niet direct opgelost kan worden, analyseer je de melding om eventuele problemen te detecteren en signaleren. Je bent verantwoordelijk voor het routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen indien nodig en houdt de voortgang van openstaande meldingen in de gaten. Daarnaast informeer je eindgebruikers over de status van hun openstaande meldingen en verstrek je informatie over procedures voor aanvragen en het gebruik van ICT-middelen. Je controleert ook of de aanvrager een mandaathouder is voor binnenkomende aanvragen. Je werkt samen met je collega's binnen het team Servicedesk van de divisie KODA, waar je verantwoordelijk bent voor de dagelijkse ICT-dienstverlening voor diverse opdrachtgevers binnen de ministeries van Economische Zaken & Klimaat en Landbouw, Natuur & Voedselkwaliteit. Dit betekent dat je te maken hebt met een grote gebruikersorganisatie van ongeveer 18.000 medewerkers. Je draagt bij aan een efficiënte en klantgerichte ICT-dienstverlening, waarbij je ook rekening houdt met de nieuwste technologische ontwikkelingen en de beveiliging van gegevens.