Informatiecoördinator keringen
Door de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering). Eisen: - In het bezit van HBO werk- en denkniveau. - Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met de uitvoering van informatiemanagement bij technische organisaties. - In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met werken conform BIM-werkmethodiek (ISO 19650). - Rijbewijs B. - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. - De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties: 1. verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team. 2. duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten. 3. leiderschap: Taakgericht leiding geven, je kunt een team aansturen, overtuigen en klantgericht werken. 4. innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken? 5. Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken. 6. Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden. Wensen: - Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 3 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Kennis en ervaring met de NEN 2767 - Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 1 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Kennis van Keringen - 5 jaar of meer - 3 tot 5 jaar - 1 t/m 2 jaar - 0 tot 1 jaar - Kandidaat van de Inschrijver voldoet aan wens 4 zoals beschreven in het formulier “Waternet Uitvraag DAS" bij kwaliteiten. Je hebt kennis van het proces vergunning verlenen. Omschrijving: Binnen het team Assetinformatiemanagement zijn we op zoek naar een ondernemende en initiatiefrijke Informatiecoördinator Keringen. Jij bent de verbindende schakel tussen de projectafdeling en de beheerorganisatie op het gebied van informatiemanagement. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de implementatie van informatiestromen rondom het proces van vergunningverlening. In deze rol coördineer en beheer je de informatiestromen tussen projecten en de beheerorganisatie. Je speelt een sleutelrol in het identificeren, structureren en distribueren van informatie om datagedreven assetmanagement binnen de directie Assets en Operatie mogelijk te maken. Je werkt intensief samen met IPM-teams van de afdeling Projecten om de gegevenslevering in beide richtingen optimaal in te richten. Ook coördineer je wijzigingen die voortkomen uit andere assetmanagementprocessen, zoals vergunningverlening. Je hebt daarbij altijd oog voor digitaliseringsmogelijkheden, omdat je ervan overtuigd bent dat gegevensleveringen zo veel mogelijk gedigitaliseerd en geautomatiseerd moeten zijn. Hiervoor werk je nauw samen met de bedrijfsinformatieanalisten en procesbeheerders binnen het team AIM. Als informatiecoördinator ben je eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de informatie die wordt opgeslagen in de verschillende systemen. Een greep uit jouw verantwoordelijkheden: Het identificeren, coördineren en innoveren van gegevensstromen, zodat er een gestroomlijnde en efficiënte distributie van data binnen de assetmanagementafdelingen ontstaat. Het ontwikkelen en implementeren van producten met betrekking tot gegevenslevering en -beheer, binnen het kader van gegevensmanagement bij Waternet. Samenwerken met de assetmanagementafdelingen om gegevensbehoeften te analyseren en te vertalen naar praktische producten die de dienstverlening van het team AIM versterken. Het signaleren en doorvoeren van verbeteringen in informatiestromen binnen het vergunningverleningsproces. Zorgen voor naleving van en goed gebruik van procedures en producten die zijn opgesteld voor gegevensmanagement binnen Waternet. Waternet bevindt zich momenteel in een dynamische fase waarin veel verandert. We zoeken daarom iemand die stevig in zijn of haar schoenen staat en teams weet mee te nemen in de veranderopgaven rondom keringen.