Incident Manager
Door de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering). Eisen: - Minimaal HBO werk- en denkniveau - Kennis van en ervaring met ITIL (bij voorkeur gecertificeerd in ITIL v4) - Begrip van CI/CD en cloudplatformen (Kubernetes/Docker) - Ervaring met monitoring- en ticketingsystemen - Incident Manager rol binnen complexe IT-omgevingen - 3 jaar - Major Incident Management en crisisbeheer - 1 jaar Wensen: - Ervaring met werken in een SAFe (Scaled Agile Framework) omgeving - Ervaring met werken in een organisatie met DevOps teams - Bij voorkeur ervaring bij de (Rijks)overheid - Vloeiend in Nederlands, zowel schriftelijk als mondeling Omschrijving: Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Incident Manager. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het opstellen, inrichten en professionaliseren van het incidentmanagementproces binnen een organisatie die volgens de SAFe methodiek werkt. Dit betekent dat je moet zorgen voor een optimale inrichting van de processen, die nieuw leven ingeblazen moeten worden. Je zult werken met een aantal Agile Release Trains (ARTs) en je richt je op het opzetten van incidentmanagement en de bijbehorende procedures, werkwijze en rapportages. Een belangrijke focus ligt op Major Incident Management en je zult nauw samenwerken met de Servicedesk, Service Management, DevOps-teams, business stakeholders en -operations. Je belangrijkste verantwoordelijkheden omvatten het ontwerpen en implementeren van een effectief incidentmanagementproces, inclusief Major Incident Management, dat afgestemd is op een SAFe/Agile omgeving. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het creëren en uitrollen van incidentmanagementprocedures, inclusief escalatieprocessen en communicatieplannen. Je traint en begeleidt DevOps teams om incidentmanagementprincipes te adopteren en effectief toe te passen. Ook stel je rapportages en dashboards op om inzicht te geven in incidenten, trends en verbeteracties. Het is essentieel dat je het Major Incident Management proces aansluit op het bestaande Calamiteiten en Crisis Management Proces van de moederorganisatie. De organisatie heeft recent de overstap gemaakt naar een cloud-based omgeving, waarbij verantwoordelijkheden zijn verschoven naar de eigen teams. Dit maakt het noodzakelijk om incidentmanagement opnieuw in te richten en te optimaliseren.
Aanbieden
Wanneer je ingelogd bent zie je hier de volledige tekst van de opdracht. Nu hebben we deze tekst hier geplaatst om het design er mooi uit te laten zien. En eigenlijk zou deze tekst ook helemaal niet zichtbaar moeten zijn als je niet aan de html of css had gezeten ;)