Incident Manager
Eisen: - Minimaal hbo werk- en denkniveau. - Kennis van en ervaring met ITIL (bij voorkeur gecertificeerd in ITIL v4). - Begrip van CI/CD en cloudplatformen (zoals Kubernetes en Docker). - Ervaring met monitoring- en ticketingsystemen. - In bezit van een eigen (ontwikkel)laptop met wachtwoordbeveiliging, encryptie, up-to-date antivirussoftware en geschikte werkomgeving. - Minimaal drie jaar ervaring als Incident Manager in complexe IT-omgevingen. - Minimaal één jaar ervaring met Major Incident Management en crisisbeheer. Wensen: - Sterke coördinatie- en stakeholdermanagementvaardigheden en uitstekende communicatie. - Proactieve en pragmatische instelling, stressbestendig en probleemoplossend vermogen. - Ervaring met werken in een SAFe (Scaled Agile Framework) omgeving. - Bekendheid met werkwijzen binnen DevOps-teams. - Ervaring binnen (rijks)overheidsorganisaties is een pré. Omschrijving: Als Kwartiermaker Incident Management ben je verantwoordelijk voor het opzetten, inrichten en professionaliseren van het incidentmanagementproces binnen een organisatie die werkt volgens de SAFe-methodiek. Deze processen dienen opnieuw vormgegeven te worden. De organisatie bestaat uit vijf Agile Release Trains (ARTs) en bevindt zich in een transitie waarbij het incidentmanagement opnieuw opgezet moet worden, met bijzondere aandacht voor Major Incident Management. Je werkt intensief samen met onder andere de Servicedesk, Service Management, DevOps-teams, ARTs, business stakeholders en operations. Belangrijkste verantwoordelijkheden zijn het ontwerpen en implementeren van een effectief incidentmanagementproces, inclusief Major Incident Management. Je richt procedures, escalatieprocessen en communicatieplannen in. Daarnaast train en begeleid je DevOps-teams in het effectief toepassen van incidentmanagement. Ook stel je rapportages en dashboards op voor inzicht in incidenttrends en verbeteracties. Het is belangrijk om Major Incident Management aan te sluiten op het bestaande calamiteiten- en crisismanagementproces van Logius. De organisatie beschikt over een eigen servicedesk en is recent overgestapt van managed hosting naar een eigen cloud- en hostingomgeving. Hierdoor zijn beheertaken verschoven naar de DevOps-teams en is herinrichting van het incidentmanagement noodzakelijk.
Aanbieden
Wanneer je ingelogd bent zie je hier de volledige tekst van de opdracht. Nu hebben we deze tekst hier geplaatst om het design er mooi uit te laten zien. En eigenlijk zou deze tekst ook helemaal niet zichtbaar moeten zijn als je niet aan de html of css had gezeten ;)