Implementatiemedewerker
Eisen: - Kandidaat beschikt over een eigen (ontwikkel-)laptop met beveiliging, versleutelde harde schijf (encryptie), stabiele internetverbinding en antivirussoftware t.b.v. de uit te voeren werkzaamheden. - De aangeboden kandidaat beheerst de Nederlandse taal op het niveau dat nodig is voor de genoemde werkzaamheden (aantoonbaar in aanbieding). - Kandidaat heeft minimaal 5 jaar HBO of gelijkwaardig werk- en denkniveau. - Minimaal 5 jaar ervaring in project management of project ondersteuning (project leider, project management ondersteuner). - Minimaal 5 jaar ervaring in communicatie rond de implementatie van IT-applicaties met interne en externe gebruikers. Wensen: - Ervaring in het creëren van betrouwbare relaties met de gebruikers en klanten. - Ervaring in het helpen identificeren van de klantbehoeften en vereisten voor de gebruikers. - Ervaring met het leveren van services of diensten binnen de overheid, een leverancier aan de overheid of vergelijkbare organisatie. - Ervaring in het initiëren van afstemming met belanghebbenden. - Kennis om de juiste oplossing te bewerkstelligen door advies en begeleiding te geven. - Ervaring in het plannen van middelen om te voldoen aan het gedefinieerde serviceniveau. - Ervaring met het opstellen van BPMN-schema's/modellen. - Ervaring met implementatie van reorganisaties, vergelijkbare organisatorische wijzigingen of personele aangelegenheden. Omschrijving: De implementatiemedewerker vormt de primaire verbinding tussen KOOP en gebruikers van nieuw te bouwen redactieapplicatie (BasisWettenBestand) en Digitaal Loket (Officiële Electronische Publicaties) voor zover het betreft de overstap van de oude naar de herbouwde systemen. Deze rol omvat het uitwerken, afstemmen en uitvoeren van implementatieplannen, evenals het inrichten van de dienstverlening bij KOOP. Daarnaast is het belangrijk om de bijbehorende werkprocessen bij KOOP te beschrijven en de insourcing van diensten en personeel te begeleiden. De implementatiemedewerker is verantwoordelijk voor het opzetten en geven van trainingen rondom de herbouwde applicaties en werkprocessen. Het managen van de aansluiting op de herbouwde applicaties en werkprocessen is ook een cruciaal onderdeel van deze functie. Dit omvat het formaliseren van (werk)afspraken, het voorbereiden en verzorgen van nazorg en trainingen. De implementatiemedewerker werkt namens het projectmanagement OEP en BWB en verzorgt voor hen de afstemming met de gebruikers en stakeholders van de oude en nieuwe applicaties qua werkprocessen, implementatie en overgang van de dienstverlening naar KOOP. Rapportage aan de implementatiemanager OEP en BWB is een essentieel aspect van deze rol. KOOP is verantwoordelijk voor de dagelijkse publicatie van overheidsinformatie in Nederland, en met de publicatiediensten stelt KOOP de gehele Nederlandse overheid in staat om officiële overheidsinformatie te publiceren. De komende jaren staat KOOP voor de uitdaging om de hele keten Officiële Publicaties en het redactiesysteem van het BasisWettenbestand te herbouwen en veilig te stellen voor de toekomst. Dit project is van groot belang voor de continuïteit van de dienstverlening en de kwaliteit van de publicatieprocessen.