Engineer Incident en Service Request Afhandeling
Eisen: - Minimaal 2 jaar ervaring als system engineer, system administrator of system engineer. - Ervaring als engineer in een grote enterprise Windows omgeving. - Ervaring met producten als Windows Server, Active Directory, Group Policy Management en DNS. - Ervaring met VMware, Dell Storage, CommVault of Veeam Backup, RDS, Azure en SQL. - Kennis van cloud producten zoals Azure. - Kennis van IT service delivery volgens ITIL. - HBO werk- en denkniveau of een MBO4 diploma. - Vlot in Engels spreken en documenteren. Wensen: - Relevante Microsoft certificaten. - Ervaring met PowerShell. - Ervaring in de maakindustrie. Omschrijving: Als Engineer ben je verantwoordelijk voor de incident en service request afhandeling en monitoring op het gebied van de Core IT-infrastructuur, cloud- en hostingdiensten. Je biedt tweedelijnsondersteuning en neemt deel aan projecten in een groot complex enterprise omgeving. Je werkt in shifts, die alleen overdag zijn. In deze rol rapporteer je aan een van de teamleads en maak je deel uit van een team dat bestaat uit Solution Architecten, Team Leads, Senior Engineers en Engineers. Samen ontwerpen, bouwen en onderhouden jullie diensten en oplossingen. Je houdt je bezig met het rapporteren en afhandelen van incidenten en service requests volgens de Incident Management procedures. Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat de overeengekomen Service Level Agreement (SLA) wordt gehaald en dat klanten op de hoogte worden gehouden van het afhandelingsproces. Monitoring via SCOM is een belangrijk onderdeel van je werkzaamheden. Daarnaast beheer je operationele aspecten van productieomgevingen, waaronder Disaster Recovery en dagelijkse/wekelijkse operationele controles. Je helpt ook bij het onderhouden van de centraal beheerde technische ICT infrastructuur en de server farms. Het is essentieel dat je problemen kunt escaleren naar gespecialiseerde teams of leveranciers indien nodig en dat je de voortgang controleert. Je draagt bij aan het definiëren en verbeteren van werkpakketten en standaard operationele procedures. Ook ontwikkel en werk je technische richtlijnen bij en onderhoud je de informatie kennisbank en FAQ. Het is belangrijk dat je voldoende kennis hebt van de ondersteunde omgeving en op de hoogte blijft van nieuwe technische ontwikkelingen.