Business Analist
Eisen: - Aantoonbaar afgeronde HBO/WO opleiding in de richting van Informatica of Informatiemanagement of gelijkwaardig. - Data of Business Analytics, BABoK of gelijkwaardig. - Agile/scrum certficiering zoals PSPO of vergelijkbaar - Bewezen 3 jaar ervaring in de rol van Business analist met een data analyse component - Bewezen 3 jaar ervaring met verandermanagement en stakeholdermanagemen Wensen: - Ervaring met Business Process Management - Ervaring met Datagedreven werken/Data-analyse - Minimaal 2 jaar ervaring in een adviserende rol bij een overheidsorganisatie. Ervaring binnen een uitvoeringsorganisatie is een pré. - Minimaal 2 jaar ervaring met digitale dienstverlening - Aantoonbare kennis van Agile Scrum - Kennis van zaaksystemen (bij voorkeur RijksZaak) is een sterke pré - Ervaring met het begeleiden en faciliteren van de samenwerking tussen IT en de business is een sterke pré - Ervaring met procesoptimalisatie is een sterke pré - Ervaring met de archiefwet en bijbehorende informatievoorzieningsprincipes is een pré - Kennis en ervaring van document management systemen is een pré - Ervaring met implementeren van IV-toepassingen is een pré Omschrijving: SodM is op zoek naar een ervaren business analist om het klantteam te versterken. Het werkgebied is primair Den Haag. In het algemeen is een business analist (BA) verantwoordelijk voor het vertalen van bedrijfsbehoeften naar innovatieve, bruikbare oplossingen. In het verbeterinitiatief rondom de informatiehuishouding van SodM ligt de focus op het analyseren van bestaande bedrijfsprocessen en de daarbij gebruikte gegevens, om vervolgens verbetervoorstellen te doen in het kader van de optimalisering van de bestaande informatiehuishouding. De BA werkt in een multidisciplinair projectteam, heeft een belangrijke rol in de samenwerking met businessvertegenwoordigers en fungeert als brug tussen business en IT om oplossingen te definiëren en realiseren die aansluiten bij de behoeften van de organisatie. De belangrijkste werkzaamheden zijn: het verzamelen en analyseren van bedrijfsbehoeften door middel van workshops, interviews en data-analyse, het documenteren van vereisten en verbetervoorstellen, en de communicatie met belanghebbenden om verwachtingen te managen en projectdoelen af te stemmen. Alhoewel SodM reeds over een belangrijk aantal kerncompetenties beschikt op het gebied van informatiebeheer, staat het voor de uitdaging om de snelle ontwikkelingen in informatietechnologie bij de houden en aan eisen op het gebied van datakwaliteit, nauwkeurigheid, volledigheid en compliance te voldoen. Daartoe is SodM het Verbeterthema Informatiehuishouding (IHH) gestart om het SodM informatiebeheer fundament beter op orde te brengen met het ontwikkelen, uitdragen en vormgeven van zowel strategie als SodM informatiebeheer governance, het verbeteren van metadata (management) en datakwaliteit, en het optimaliseren van record- en archiefbeheer. Dit verbeterthema omvat meerdere projecten, waaronder project SPRINT, die in samenhang worden aangestuurd vanuit een bovenliggende programma. De business analist rapporteert aan de projectleider SPRINT en indirect aan de programmamanager en valt hierarchisch onder de manager IM.
Aanbieden
Wanneer je ingelogd bent zie je hier de volledige tekst van de opdracht. Nu hebben we deze tekst hier geplaatst om het design er mooi uit te laten zien. En eigenlijk zou deze tekst ook helemaal niet zichtbaar moeten zijn als je niet aan de html of css had gezeten ;)