Servicemanager
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
•
Den HaagEisen:
- Kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau.
- Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring in de rol van ICT Servicemanager en de onderdelen ICT dienstverlening, ICT processen, architectuur, applicaties , ontwikkeling en informatiesystemen.
- Kandidaat beschikt over ervaring in het initiëren en succesvol uitvoeren van en verankeren van veranderingen binnen de dienstverlening van organisaties.
Wensen:
- Mate waarin de kandidaat aantoonbare ervaring heeft met het inrichten van, beschrijven van en sturen op servicemanagementprocessen binnen complexe (Agile) software ontwikkeltrajecten.
- Mate waarin de kandidaat aantoonbare kennis en ervaring heeft met het opstellen van SLA’s en DAP’s.
- Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het opstellen en inrichten van sturingsrapportages voor het management binnen complexe programma’s.
- Mate waarin de kandidaat aansluit op de overige onderdelen uit het profiel.
Omschrijving:
Als Servicemanager bij het cluster iRealisatie van het ministerie van VWS ben je verantwoordelijk voor het verbeteren van de dienstverlening binnen een dynamische en complexe ontwikkel- en beheeromgeving. Je werkt nauw samen met het team servicemanagement en fungeert als brug tussen het ontwikkelteam, het beheerteam en verschillende IT-dienstverleners. Je richt servicemanagementprocessen in, schrijft deze uit en voert ze uit, met als doel de kwaliteit van de geleverde dienstverlening te waarborgen en continu te verbeteren. Je bent betrokken bij compliance processen, zoals audits, en speelt een belangrijke rol in contract- en leveranciersmanagement. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het vastleggen van afspraken met interne en externe stakeholders en het inventariseren van nieuwe behoeftes vanuit de teams. Een belangrijk aspect van je rol is het professionaliseren van servicemanagement binnen de organisatie. Je denkt mee over de benodigde stappen om het dienstverleningsmodel verder te ontwikkelen en implementeert dit bij verschillende interne stakeholders. Je werkt aan een actie- en implementatieplan om servicemanagement binnen de organisatie te (her)positioneren. Dit vereist dat je goed kunt plannen, organiseren en communiceren, en dat je in staat bent om veranderingen succesvol door te voeren. Je hebt minimaal WO werk- en denkniveau en beschikt over minimaal 5 jaar ervaring als ICT Servicemanager. Je hebt ervaring met het initiëren en uitvoeren van veranderingen binnen de dienstverlening van organisaties. Je hebt aantoonbare ervaring met het inrichten van servicemanagementprocessen binnen complexe software ontwikkeltrajecten en kennis van het opstellen van SLA’s en DAP’s. Je bent bekend met moderne service technologieën en methodieken. Kortom, je bent een resultaatgerichte en communicatief vaardige teamspeler die in staat is om de organisatie naar een hoger niveau te tillen.
Inloggen
Bekijk en beheer jouw opdracht

Word vandaag nog een Superhero!
Registreer je direct en krijg toegang tot het grootste aanbod IT-opdrachten van Nederland. Profiteer van slimme tools, AI-ondersteuning en een vliegende boost voor jouw freelance carrière. Waar wacht je nog op?
Registreer nu en word Superhero