Servicedeskmedewerker

Belastingdienst

Apeldoorn

Door de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering).


Eisen:

  • ITIL Foundation, of te behalen binnen 3 maanden na start.
  • Goede kennis van Windows 7, 8, 10 of 11 systemen.
  • Aantoonbare ervaring op een 1e lijns servicedesk.
  • Minimaal MBO-4 diploma op het gebied van ICT.
  • Kennis van servicedeskbeheertool, bijvoorbeeld ICD.

Wensen:

  • Bij voorkeur ruime ervaring op een 1e lijns servicedesk.
  • Kennis van IBM Notes.
  • Kennis van telefonie, zowel vast, mobiel als VoIP.
  • Kennis van Linux.
  • Kennis van Microsoft Office (2013 en 365).
  • ITIL Foundation certificaat.
  • Overige kwaliteitsfunctie wensen: HBO werk- en denkniveau of diploma bij voorkeur op het gebied van ICT.

Omschrijving:

Als servicedeskmedewerker ondersteun je telefonisch en schriftelijk eindgebruikers op het gebied van ICT-services. Je zorgt voor het correct aannemen, zorgvuldig in behandeling nemen en zo snel mogelijk verhelpen van technische en functionele verstoringen. Hierbij maak je gebruik van diverse applicaties en een known-error-base. Vanuit een operationele analyse onderken je samenhangende technische- en functionele verstoringen, vragen en verzoeken. Als daar aanleiding toe is, zorg je voor het aanpassen van prioriteit en bewaak je de voortgang. De Servicedesk is het contactpunt binnen DCS voor eindgebruikers binnen het Ministerie van Financiën om hun verstoringen te melden, registreren en op te laten lossen. De Servicedesk streeft naar een hoog oplossend vermogen, waardoor verstoringen en incidenten in de ICT-dienstverlening al na één contact met de Servicedesk opgelost worden. De Servicedesk is altijd telefonisch bereikbaar en werkt op werkdagen tussen 7.00 en 20.00 uur vanaf een desk op locatie in Apeldoorn. De invulling van de bezetting wordt geregeld via een rooster. De servicedesk verwerkt jaarlijks ongeveer 200.000 telefoonoproepen. Het datacenter levert generieke diensten waar dat kan, en specifieke diensten waar dat moet. Dit is ontstaan uit het besef dat IT een cruciale enabler is voor de taak van de Belastingdienst. De afdeling Generieke Dienstverlening is ingericht om namens DCS bepaalde dienstverlening te verrichten, waaronder de Servicedesk-activiteiten.

Inloggen

Bekijk en beheer jouw opdracht

Superman

Word vandaag nog een Superhero!

Registreer je direct en krijg toegang tot het grootste aanbod IT-opdrachten van Nederland. Profiteer van slimme tools, AI-ondersteuning en een vliegende boost voor jouw freelance carrière. Waar wacht je nog op?

Registreer nu en word Superhero