Service Designer

UWV
•
AmsterdamDoor de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering).
Eisen:
- Heeft een afgeronde opleiding voor Service Design
- Minimaal 2 jaar werkervaring met vertalen en visualiseren van visie en strategie
- Minimaal 2 jaar werkervaring met Service Blueprinting en geven van workshops
- Minimaal 2 jaar werkervaring met Business Design en validatie van oplossingen
Wensen:
- Functioneert op academisch werk- en denkniveau
- Opleiding bedrijfskunde, bestuurlijke informatiekunde of vergelijkbare opleiding op Academisch- of HBO-niveau
- Integrale methodische benadering (scopafijth) bij onderzoek en advisering, gebruik makend van betreffende methoden, technieken en gereedschappen
- Kennis van de mogelijkheden van ICT
- Toont adviesvaardigheden, die nodig zijn voor het uitbrengen van adviezen aan opdrachtgevers/management/directie
- Kent en gebruikt de theorieën, methoden en instrumenten van zijn specialistisch vakgebied en heeft kennis van andere specialismen
- Minimaal 3 jaar ervaring als senior adviseur op het vakgebied organisatie en informatievoorziening
- Ervaring in het leidinggeven aan complexe, strategisch georiënteerde organisatieveranderingsprojecten en implementatietrajecten
Omschrijving:
Voor een project van UWV zijn wij op zoek naar een ervaren Business Consultant in de rol van Service Designer. Als Service Designer bij de Koploper CIZW ben je onderdeel van het Ontwerpteam Ziektewet Werkt. Ziektewet Werkt heeft als opdracht om richting en invulling te geven aan de toekomstige uitvoering van de Ziektewet voor het leveren van een drempelloze en effectieve dienstverlening gericht op werk. In deze rol werk je aan het vertalen en uitwerken van initiatieven die de dienstverlening voor cliënten, werkgevers en medewerkers verbeteren. Je zult in een agile omgeving onderzoek doen en klant- en medewerkersreizen, diensten en processen ontwerpen die bijdragen aan een betere ervaring voor gebruikers van de dienstverlening. Het is jouw taak om inzichten vanuit verschillende perspectieven te verzamelen en te analyseren om de ervaring van eindgebruikers beter te begrijpen en te verbeteren. Je vertaalt en visualiseert visie en strategie naar concrete ontwerpen en serviceconcepten. Daarnaast pas je design thinking-methodieken toe om innovaties binnen het team vorm te geven. Je stelt en onderhoudt service blueprints en andere ontwerptools, en faciliteert co-creatiesessies en workshops met stakeholders. Het toetsen en valideren van concepten en oplossingen aan de hand van gebruikersonderzoek en feedback is ook een belangrijk onderdeel van je werkzaamheden.
Contactpersoon
Kicky de GrootAanbieding
Registreer en beheer jouw aanbieding

Word vandaag nog een Superhero!
Registreer je direct en krijg toegang tot het grootste aanbod IT-opdrachten van Nederland. Profiteer van slimme tools, AI-ondersteuning en een vliegende boost voor jouw freelance carrière. Waar wacht je nog op?
Registreer nu en word Superhero