Programmamanager Leveranciersmanagement
DI
•
Den HaagEisen:
- Kandidaat beschikt over WO denk- en werkniveau.
- Kandidaat beschikt over kennis van beleid en uitvoering met betrekking tot de inrichting van SLM voor virtualisatiesoftware en netwerkdiensten.
- Kandidaat heeft minimaal 7 jaar werkervaring op het gebied van programma-/projectmanagement van ICT.
Wensen:
- De mate waarin de kandidaat kennis van en ervaring heeft met project-/programmamanagement van ICT.
- De mate waarin de kandidaat kennis heeft van en ervaring met strategisch leveranciersmanagement, bij voorkeur met de inrichting van virtualisatiesoftware en netwerkdiensten.
- De mate waarin de kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).
- De mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever of andere (Rijks)overheidsorganisaties.
Omschrijving:
Binnen het DG Digitalisering en Overheidsorganisatie (DGDOO) ontwikkelt de beleidsdirectie Inkoop-, Faciliteiten- en Huisvestingsbeleid Rijk (IFHR) beleid voor een prettige, efficiënte en toekomstbestendige werkomgeving voor rijksambtenaren. Daarnaast maakt IFHR beleid op het terrein van inkoop om bij te dragen aan duurzame transities, innovatie en de inzet van kwetsbare groepen. Er is een rijksbreed initiatief ingericht om circa 30-40 rijksoverheden te ondersteunen in de problematiek met een belangrijke softwareleverancier. De Programmamanager Leveranciersmanagement is nodig om dit initiatief te coördineren. Een onderdeel van de rol is tevens het verkennen van de toekomstige aansturing van deze leverancier, mogelijk via de inrichting van Strategisch Leveranciersmanagement (SLM) Rijk. Als Programmamanager coördineer je een rijksbreed initiatief dat is ingericht rondom een belangrijke softwareleverancier. Je geeft richting en leiding aan de diverse teams en experts die binnen de vijf sporen van het initiatief werkzaam zijn. Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie van het rijksbrede initiatief en rapporteert over de voortgang aan onder andere de CIO-Rijk en het CIO-Beraad. Daarnaast onderzoek je of de inrichting van Strategisch Leveranciersmanagement (SLM) voor de betreffende leverancier noodzakelijk is. Je beantwoordt vragen over de duur, taakomschrijving, scope en organisatorische inbedding van een eventueel in te richten SLM. Ook stel je een adviesrapport op en begeleid je het traject richting besluitvorming. Tot slot ondersteun je bij de kennisborging en overdracht aan de organisatie die het SLM eventueel gaat inrichten.
Contactpersoon
Gerry van GuineAanbieding
Registreer en beheer jouw aanbieding

Word vandaag nog een Superhero!
Registreer je direct en krijg toegang tot het grootste aanbod IT-opdrachten van Nederland. Profiteer van slimme tools, AI-ondersteuning en een vliegende boost voor jouw freelance carrière. Waar wacht je nog op?
Registreer nu en word Superhero