Medewerker Servicedesk (2 FTE)

DICTU

Assen

Door de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering).


Eisen:

  • Afgeronde MBO ICT opleiding (niveau 3 of 4)
  • Certificaat ITILV4
  • Ervaring op een ICT Servicedesk. Indien MBO ICT 3 afgerond + 1 jaar werkervaring
  • Ervaring op een ICT Servicedesk. Indien MBO 4 ICT afgerond + 0,6 jaar werkervaring
  • Maximale reistijd 1 uur
  • 36 uur per week beschikbaar

Wensen:

  • TOPdesk
  • MACOS besturingsysteem
  • Citrix Windows 10/11
  • Office 365
  • App-v
  • Microsoft/Oracle authenticator
  • Intune
  • Entra-id
  • Werkervaring bij een (semi) overheidsinstelling.
  • Registreren van binnenkomende wijzigingen (via de mail) in de servicemanagement tool TOPdesK
  • Toekennen van rechten op mappen en distributielijsten via tooling (BMC/DWP)
  • Analyseren van meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren
  • Routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig Voortgangsbewaking van openstaande meldingen
  • Informeren van eindgebruikers over de status van de openstaande melding
  • Verstrekken van informatie over procedures voor aanvragen en gebruik van ICT middelen

Omschrijving:

Als medewerker binnen het team Servicedesk van de divisie KODA ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor de dagelijkse ICT dienstverlening voor diverse opdrachtgevers binnen het Ministerie van Economische Zaken, het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur en het Ministerie van Klimaat en Groene Groei. Je fungeert als aanspreekpunt voor de eindgebruiker en biedt ondersteuning bij ICT gerelateerde vragen. Je registreert binnenkomende meldingen via de mail in de servicemanagement tool TOPdesk en zorgt ervoor dat deze meldingen correct worden afgehandeld. Indien mogelijk los je de call direct op. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het toekennen van rechten op mappen en distributielijsten via de tooling. Ook maak je gebruikersaccounts aan en analyseer je meldingen om eventuele problemen te detecteren en signaleren. Het routeren van meldingen naar andere behandelaarsgroepen waar nodig is ook een belangrijk onderdeel van je functie. Je houdt de voortgang van openstaande meldingen in de gaten en informeert eindgebruikers over de status van hun meldingen. Je verstrekt informatie over procedures voor aanvragen en het gebruik van ICT middelen en controleert op mandaathouder van binnenkomende aanvragen. Deze rol vereist een flexibele en klantgerichte houding, waarbij je snel kunt schakelen tussen verschillende digitale kennisniveaus van gebruikers. Je werkt in een team dat zich richt op het optimaliseren van de ICT dienstverlening en het ondersteunen van de beleids- en organisatie doelen van de opdrachtgevers. Je hebt de mogelijkheid om je vaardigheden verder te ontwikkelen binnen een dynamische werkomgeving.

Contactpersoon

Rogier Reijgward

Aanbieding

Registreer en beheer jouw aanbieding

Superman

Word vandaag nog een Superhero!

Registreer je direct en krijg toegang tot het grootste aanbod IT-opdrachten van Nederland. Profiteer van slimme tools, AI-ondersteuning en een vliegende boost voor jouw freelance carrière. Waar wacht je nog op?

Registreer nu en word Superhero