Functioneel Beheerder AFAS HRM

Kadaster

Haarlem

Door de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering).


Eisen:

  • Je hebt een afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  • Je hebt minimaal 2 jaar bewezen ervaring als AFAS functioneel beheerder in het domein van financiën, inkoop en projecten.
  • Je beschikt over kennis van AFAS op het niveau van functioneel beheer van tenminste de volgende onderdelen: HRM, Payroll, Autorisatie, Workflow management, InSite.
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met de implementatie van (optimalisaties in) AFAS in meerdere organisaties (meer dan één).
  • Je hebt minimaal één implementatie van (optimalisaties in) AFAS uitgevoerd in een grote (>1000 medewerkers), complexe en politiek gevoelige organisatie.
  • Je beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.

Wensen:

  • Je kunt twee knelpunten bij de implementatie van het nieuwe HRM-systeem beschrijven en uitleggen hoe je deze vanuit het functioneel beheer team zou oplossen.

Omschrijving:

Voor Kadaster zoeken wij een Functioneel Beheerder AFAS HRM. Het Kadaster implementeert dit jaar AFAS als nieuw ERP systeem met als doel de processen voor HRM, Financiën, Inkoop en Projecten te standaardiseren en te optimaliseren. Je sluit aan bij een gedreven functioneel beheer team waar zowel interne als externe medewerkers samenwerken aan de implementatie richting de livegang per 1 januari 2026. Na de livegang ben jij een belangrijke schakel in de extra ondersteuning die aan gebruikers en functioneel beheerders wordt geboden, specifiek op het gebied van HRM en payroll. Je springt op de rijdende trein van de implementatie en livegang en weet goed om te gaan met de bijbehorende dynamiek. Jij behoudt overzicht, coördineert activiteiten en stemt deze af met andere teams. Daarnaast voer je praktische werkzaamheden uit, zoals het beantwoorden van gebruikersvragen, oplossen van incidenten en doorvoeren van optimalisaties in de inrichting. Jouw verantwoordelijkheden zijn: Personeels- en salarisadministratie begeleiden en ondersteunen tijdens de eerste periode na livegang. Beantwoorden van vragen van gebruikers en ondersteunen bij het oplossen van issues. Oplossen van incidenten in samenwerking met AFAS en IT. Optimalisatiewensen vertalen naar de juiste inrichting en configuratie van AFAS. Testen van optimalisaties en zorgen voor adoptie van nieuwe functionaliteiten. Verzorgen van instructies en/of opleidingen voor nieuwe gebruikers. Actueel houden van werkinstructies, handleidingen en de website. Beheren van de autorisaties van AFAS.

Inloggen

Bekijk en beheer jouw opdracht

Superman

Word vandaag nog een Superhero!

Registreer je direct en krijg toegang tot het grootste aanbod IT-opdrachten van Nederland. Profiteer van slimme tools, AI-ondersteuning en een vliegende boost voor jouw freelance carrière. Waar wacht je nog op?

Registreer nu en word Superhero