Floorwalker / uitrol medewerker
Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA)
•
Den HaagDoor de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering).
Eisen:
- MBO 4 werk/denk niveau.
- Kandidaat moet in bezit zijn van eigen vervoer en rijbewijs B.
- 36 uur per week waarbij 4x9 mogelijk is.
- Kandidaat moet snel inzetbaar zijn (zeer geringe inwerkperiode).
- Ervaring met werkplek- of device-migraties (laptops/smartphones) in een grotere organisatie (1000+ medewerkers en bij voorkeur binnen overheidsorganisaties).
- Praktische kennis van Windows 11, Microsoft 365 (met name Outlook, Teams, OneDrive, SharePoint), iOS (iPhone) en mobiele device-configuratie.
Wensen:
- Bereidheid om vooral binnen de regio Noord-Holland, Utrecht en (deel) Flevoland te reizen tijdens de uitrol.
- In bezit van geldig rijbewijs B en bij voorkeur eigen vervoer, of aantoonbaar goed gebruik kunnen maken van beschikbare vervoersopties.
- Bereidheid om werktijden in te richten naar piekmomenten van de uitrol (bijvoorbeeld vroege start, incidenteel later doorwerken).
- Gedurende de inwerkperiode standplaatsen Den Haag (Rijnstraat nabij Centraal station), Utrecht (omgeving Oog in Al), en remote; Verdeling in overleg; Reistijd geldt als werktijd voor deze twee standplaatsen.
- Werkzaamheden normaal gesproken tijdens kantooruren en in onderling overleg ingepland.
Omschrijving:
De floorwalker ondersteunt medewerkers op de werkvloer tijdens de migratie van laptop en telefoon naar de nieuwe Intune-werkplek. Hij/zij is het eerste aanspreekpunt voor technische vragen, begeleidt niet-technische medewerkers stap voor stap bij de overstap en zorgt dat zij veilig en met zo min mogelijk gedoe verder kunnen werken. Dit doe je niet alleen, maar als onderdeel van een landelijk uitrolteam, dat verdeeld is in regio’s. Elke regio wordt aangestuurd door een coördinator / deelprojectleider Werkplek 2.0. Vanuit de regio werk je nauw samen met Werkplekbeheer, technische teams, ServiceDesk voor escalaties en structurele meldingen, en het adoptie-/change team voor afstemming op instructies en trainingen. Je taken omvatten begeleiding op de werkvloer, ondersteuning van medewerkers bij de migratie van hun laptop naar Windows 11 / Intune, en het begeleiden bij het omzetten van telefoonprofielen. Je controleert of basisfunctionaliteiten werken zoals inloggen, e-mail, Teams, bestanden en printen. Tevens ben je het eerste aanspreekpunt voor technische vragen en beantwoord je praktische vragen over het gebruik van de nieuwe werkplek. Je signaleert terugkerende problemen en zet deze door naar ServiceDesk/Werkplekbeheer. Uitleg geven in begrijpelijke taal, zowel één-op-één als in kleine groepen, is ook een belangrijk onderdeel van je rol. Daarnaast volg je het uitrolscript en checklists per medewerker/locatie en registreer je bijzonderheden, incidenten en afwijkingen. Je geeft terugkoppeling van lessons learned aan het projectteam en vertegenwoordigt ICT professioneel richting medewerkers en leidinggevenden.
Contactpersoon
Gerry van GuineInloggen
Bekijk en beheer jouw opdracht

Word vandaag nog een Superhero!
Registreer je direct en krijg toegang tot het grootste aanbod IT-opdrachten van Nederland. Profiteer van slimme tools, AI-ondersteuning en een vliegende boost voor jouw freelance carrière. Waar wacht je nog op?
Registreer nu en word Superhero