Certificaatmedewerker

Openbaar Ministerie

Utrecht

Door de Wet DBA is deze opdracht alleen in te vullen door IT-professionals in loondienst (detachering).


Eisen:

  • De kandidaat beschikt over actuele kennis van digitale certificaten, PKI en PKI-Overheid (verkregen en/of toegepast binnen het afgelopen jaar).
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare, relevante werkervaring met certificaatbeheer.
  • De kandidaat heeft aantoonbare, relevante werkervaring met ITIL.
  • De kandidaat heeft aantoonbare, relevante werkervaring met TOPDesk of vergelijkbare tooling.

Wensen:

  • De mate waarin de kandidaat ITIL-gecertificeerd is.
  • De mate waarin de kandidaat relevante werkervaring heeft binnen de Rijksoverheid.
  • De mate waarin de kandidaat aantoonbare, relevante werkervaring heeft met stakeholdermanagement (verkregen en/of toegepast binnen het afgelopen jaar).
  • De mate waarin de kandidaat geen 9-tot-5-mentaliteit heeft en openstaat voor consignatiediensten.

Omschrijving:

Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Het werk van het OM is erop gericht dat daders een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig met hun belangen wordt omgegaan. Het OM bestaat uit een hoofdkantoor, 10 arrondissementsparketten, een landelijke ressortsorganisatie en een aantal bijzondere eenheden, waaronder de IVOM (Informatievoorziening OM). IVOM, opgericht in 2022, versterkt en professionaliseert de dienstverlening op het gebied van informatievoorziening. Momenteel is de functie en capaciteit voor de rol van certificaatmedewerker niet formeel belegd. Daarom wordt tijdelijk een ervaren certificaatmedewerker ingehuurd om het werk over te nemen. Dit biedt de organisatie de ruimte om de rol formeel te beleggen bij het juiste team. Een certificaatmedewerker is verantwoordelijk voor het ondersteunen en uitvoeren van taken rondom digitale certificaten binnen een organisatie. Dit omvat het aanvragen, beheren, vernieuwen en intrekken van certificaten om de veiligheid van systemen en communicatie te waarborgen. De certificaatmedewerker zal ook verantwoordelijk zijn voor het bijhouden en documenteren van het overzicht van alle certificaten in de CMDB. Daarnaast is het belangrijk dat de certificaatmedewerker problemen met certificaten signaleert en oplost. Het OM heeft een zelfstandige IV-organisatie genaamd ‘IVOM’, die als doel heeft de kwaliteit van de dienstverlening vanuit IT te verbeteren. Het OM programma Emma heeft als doel het moderniseren van het IT-landschap voor strafzaken en tegelijkertijd processen en werkwijzen te verbeteren. Dit is essentieel voor het goed uitvoeren van de doelstellingen van het nieuwe Wetboek van Strafvordering.

Contactpersoon

Thorbjorn Geenen

Aanbieding

Registreer en beheer jouw aanbieding

Superman

Word vandaag nog een Superhero!

Registreer je direct en krijg toegang tot het grootste aanbod IT-opdrachten van Nederland. Profiteer van slimme tools, AI-ondersteuning en een vliegende boost voor jouw freelance carrière. Waar wacht je nog op?

Registreer nu en word Superhero