Informatie-adviseur

Gemeente Apeldoorn

Apeldoorn

Eisen:

  • Werk- en denkniveau HBO of WO.
  • Voldoende kennis van de materie waarop wordt uitgevraagd, aantoonbaar met diploma’s en/of certificaten.
  • Voldoende ervaring met de materie waarop wordt uitgevraagd (Sociaal Domein/ schuldhulpverlening).
  • Zelfstandig en goed kunnen samenwerken.
  • Goede communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Nauwkeurig.
  • Kritisch denkvermogen.
  • Uitstekend analytisch vermogen.
  • In het geval van de procesmanager: kennis en ervaring op het gebied van IT Service Management-processen en/of ITIL.

Wensen:

  • Kennis van processen van sociaal domein, specifiek schuldhulpverlening.
  • Kennis van de IT-markt binnen de schuldhulpverlening.
  • Opstellen van functioneel en technisch ontwerp.
  • Ruime kennis van procesmanagement en business analyse.
  • Ruime kennis van projectmatig werken.
  • Bekend met werken onder architectuur. Bekend met Mavim en Archi is een pré.
  • Kunnen opzetten en leiden van marktverkenningen.
  • Bekend met aanbestedingen binnen gemeenten. Trekkersrol kunnen vervullen van een Programma van eisen-traject.
  • Communicatief vaardig.
  • Sociaal.
  • Assertief.

Omschrijving:

Voor de Gemeente Apeldoorn zijn wij op zoek naar een Informatie-adviseur. De projectmanager leidt projecten waarin altijd een IT / Informatie component aanwezig is. Deze projecten kunnen innovatieprojecten zijn waarbij nieuwe dienstverlening wordt ontsloten. Denk aan het, via een aanbesteding, verwerven van een nieuwe applicatie (SAAS of on premise) die vervolgens geïmplementeerd en in beheer genomen wordt. Ook kan er sprake zijn van een ‘groot onderhoud’ project waarbij gedacht kan worden aan een omvangrijke Oracle of Citrixmigratie. De informatie-adviseur participeert in projecten en brengt daarbinnen advies uit. Ook kan de informatie-adviseur worden ingezet op separate onderzoeksopdrachten met altijd een grote ICT-component. In dat geval wordt specifieke expertise ingehuurd voor een adviesopdracht, bv. op het gebied van IT Infrastructuur, Office 365, Telefonie of een aanbesteding voor een specifieke bedrijfsapplicatie. De procesmanager zorgt voor de ontwikkeling, implementatie, beheer en een efficiënte werking van IT Service Management-processen (ITSM). Ook is de Procesmanager verantwoordelijk voor de dagelijkse sturing, bewaking en monitoring van processen. De procesmanager begeleidt medewerkers bij het gebruik van processen. Daarnaast is de procesmanager verantwoordelijk voor het continu-verbeterproces (PDCA) over processen, zorgt voor draagvlak voor verbeteringen en adviseert het management in de lijn- en procesorganisatie. De procesmanagers vervullen verschillende rollen, onder meer op het gebied van incident-, problem-, change-, configuratie-, kwaliteits-, kennis-, life cycle-, release- en testmanagement.

Contactpersoon

Richard Altena
info@icq-groep.nl
+31653325314

Inloggen

Bekijk en beheer jouw opdracht

Superman

Word vandaag nog een Superhero!

Registreer je direct en krijg toegang tot het grootste aanbod IT-opdrachten van Nederland. Profiteer van slimme tools, AI-ondersteuning en een vliegende boost voor jouw freelance carrière. Waar wacht je nog op?

Registreer nu en word Superhero